Smart-enheder kan udgøre en risiko for den digitale sikkerhed, hvis IT-kriminelle får adgang til enhedens funktioner og data, samt det netværk den er forbundet til. Derfor er det vigtigt, at kunderne klædes grundigt på, så de kan tage de nødvendige skridt mod en mere sikker digital adfærd. Mange kunder er nemlig ikke klar over, at smart-enheder kan udgøre et alvorligt sikkerhedsproblem. De ser smart-enheden som et fysisk produkt og glemmer, at det er koblet til nettet og derfor kan hackes.
3 gode råd
Vi har udviklet en flyer der indeholder den nødvendige viden og vejledning til at sikre smart-enheder mod angreb. Flyeren kan uddeles til kunder fysisk i butikken eller benyttes ved online salg og kommunikation. På flyeren finder man blandt andet følgende råd:
- Skift adgangskode og brugernavn på enheden
- Slå automatisk opdatering til i enhedens indstillinger
- Slå enhedens internetadgang fra, når du ikke bruger det
Med disse tre handlinger er kunden godt klædt på til at modstå digitale angreb gennem deres enhed. Når digital sikkerhed bliver del af salget bidrager det ikke kun til øget sikkerhed, det styrker også kunderelationen.