Sikkerhed på sociale medier

Tror du på hackere?

Tror du på hackere?

Ny kampagne sætter fokus på sikkerhed på virksomheders sociale medier

Man kan nemt tro, at hacking kun sker for nabovirkomheden. Men der findes adskillige eksempler på, at virksomheder uanset størrelse og branche får kapret deres sociale medie-profiler – som ofte er vigtige markedsføringskanaler. Se, fire danske virksomheders ærlige videofortællinger, om hvordan de blev udsat for et hackerangreb på sociale medier. Og ikke mindst, hvordan din virksomhed sikrer sig bedre mod hackere og undgår at ende i samme situation.

Virksomhedscase

12.000 følgere væk med ét klik

Ved et øjebliks uopmærksomhed forsvinder Banana Cphs primære markedsføringskanal.

Se videocase med Banana

Virksomhedscase

Vi troede kun, det skete for naboen

 Hurtige reaktioner fra medarbejderne i Urbania Street Food afværgede den helt store ulykke, da hackere angreb.

Se videocase med Urbania

Virksomhedscase

Viskede tavlen ren efter angreb

En håndfuld timer efter et Instagram-opslag bliver Ascendics sociale kanaler overtaget af hackere. 

Se videocase med Ascendic

Virksomhedscase

Et uheld kostede 9 års arbejde

Virksomheden Ram'n bliver ramt af et cyberangreb, der fører til tabet af knap 9.000 følgere på deres Instagram. 

Se videocase med Ram'n

Vidste du?

77%

af alle danske virksomheder, har en eller flere sociale mediekonti, som Facebook, LinkedIn o.lign.

 

 

 

 

 

 

  

 

Kilde: Danmarks statistik 2021

cyberekspert

Virksomheder undervurderer risikoen ved sociale medier

”Mange virksomheder lægger meget værdi ét sted, når de bruger sociale medier. Følgerne kan være hele forretningen, så hvis de mister deres konto, så mister de hele forretningsgrundlaget” siger Jens Myrup Pedersen.

Læs cybersikkerhedsekspertens råd