Har du mistanke om, at dit MitID bliver misbrugt?

Hvis du har mistanke om, at dit MitID er blevet misbrugt, kan du spærre det midlertidigt. Dette kan være, hvis dit bruger-ID er blevet ændret, eller du modtager beskeder fra MitID om noget, du ikke kan genkende. Det kan også være, du har godkendt en anmodning, du ikke selv har sat i gang eller dit bruger-ID eller kode er kommet videre til en person, du nu mistænker for at være en svindler.

Hvis du har mistanke om, at dit MitID er blevet misbrugt, kan du spærre det midlertidigt.

Spær dit MitID midlertidigt

Har du ikke mulighed for at spærre dit MitID selv, kan du ringe til MitID-support på telefon 33 98 00 10, som har åbent kl. 8-20 i hverdage og kl. 10-16 i weekender.

Uden for åbningstid kan du få spærret dit MitID ved at ringe til vores Cyberhotline for digital sikkerhed på telefon 33 37 00 37.

Har du læst?

Sådan spærrer du et MitID-identifikationsmiddel

Hvis du mister dit MitID-identifikationsmiddel (fx telefon/app eller kodeviser) eller har mistanke om, at det bliver misbrugt, skal du straks spærre det.

Sådan spærrer du et MitID-identifikationsmiddel

Sådan laver du en kreditadvarsel

Hvis du har mistanke om din identitet bliver misbrugt, kan du oprette en markering i CPR om kreditadvarsel.

Sådan opretter du en kreditadvarsel

Offer for identitetstyveri

Hvis du har mistanke om, at dine personlige oplysninger bliver misbrugt, kan du følge rådene herunder.