Cyberhotline for digital sikkerhed

Ring 33 37 00 37

Cyberhotline for digital sikkerhed er til borgere og virksomheder, som ønsker vejledning om, hvordan de bliver mere digitalt sikre samt håndterer og forebygger digital svindel og cyberangreb. Som borger kan du få hjælp hvis din identitet er blevet misbrugt. 

Hvad kan hotlinen hjælpe med?

  • Hvad du kan gøre for at beskytte dig eller din virksomhed mod cyberkriminalitet eller digital svindel
  • Hvis du som borger har fået stjålet eller misbrugt din identitet
  • Vejledning, hvis din virksomhed er udsat for cyberangreb
  • Hvem det er relevant at kontakte for videre vejledning

Hotlinen træffer ikke afgørelser eller sagsbehandler konkrete sager.

Hotlinen yder ikke psykologisk støtte til ofre for digital svindel, men henviser her til Offerrådgivningen.

Åbningstider og kontakt

  • Telefonnummer: 33 37 00 37
  • Ved spørgsmål og generelle henvendelser er der åbent fra 8-20 på hverdage og 10-16 i weekender og helligdage
  • Udenfor åbningstid hjælper vi kun med spærring af MitID, eller hvis din virksomhed er under angreb
  • Borgere og virksomheder kan også kontakte Cyberhotlinen skriftligt.

Skriv til os her

guides ved identitetstyveri

Har du været udsat for identitetstyveri?

Er uheldet ude, og er dit MitID eller CPR-nummer blevet kompromitteret, er det vigtigt, at du reagerer på det. Vi har lavet to guides, der kan hjælpe dig til at sikre dine personlige oplysninger, hvis du opdager eller mistænker, at du har været udsat for identitetstyveri.

Gå til vores guides om identitetstyveri

Flere gode råd til din digitale sikkerhed

Lær dine børn at spotte digital svindel

Som forælder kan du klæde dit barn på, så han eller hun styrer uden om svindlernes fælder.

7 råd om it-sikkerhed i virksomheden

Med syv basale råd kan du styrke din virskomheds digitale sikkerhed. 

Pas på dine personlige oplysninger

Du beskytter dine personlige oplysninger bedst, hvis du undgår at dele dem. Her er nogle gode råd.