Se de korte råd, der gør dit arbejde sikkert
Få hjælp hvis skaden er sket
Når skaden er sket
Uanset om du er udsat for online svindel, misbrug af personlige oplysninger, krænkelse med billede eller video med mere, så har vi samlet hjælp til dig her.
Hvis du opdager eller mistænker, at dine personlige oplysninger er blevet stjålet, er det vigtigt, at du reagerer på det.
Sådan gør du ved mistanke om identitetstyveri
Hvis du har mistanke om, at nogen misbruger dit NemID, skal du straks spærre din adgangskode.
Læs her hvordan du spærrer dit NemID
Ransomware er en virus, der krypterer dine filer, så du ikke har adgang til dem. It-kriminelle bruger metoden til at afpresse privatpersoner økonomisk.
Sådan gør du, hvis du bliver afpresset
Har du mistanke om, at dine kortoplysninger bliver misbrugt? Sådan gør, hvis dine kortoplysninger bliver misbrugt
Hvis du er blevet franarret dine kort- eller personoplysninger, bør du reagere hurtigt.
Sådan gør du, hvis du har mistanke om svindel
Det er vigtigt at du skifter dit kodeord også kaldet password.
Gode tips til hvad du mere kan gøre
Har du ikke fået lov til at dele billeder, skal du kontakte personen på billedet med det samme.
Sådan gør du, hvis du har delt andres billeder uden samtykke
Hvis du har fået en svindelmail med afpresning skal du slette den og undlade at betale.
Læs mere om, hvordan du undgår svindlen
Har andre delt billeder eller en video af dig i en intim eller krænkende situation?
Sådan gør du, hvis andre har delt intime billeder af dig
Hvis du har mistanke om din identitet bliver misbrugt, kan du oprette en markering i CPR om kreditvarsel.
Sådan opretter du en kreditadvarsel
Har du købt og betalt for en vare uden at modtage den?
Eller har du solgt en vare på nettet, som du ikke har modtaget betaling for?
Læs mere om hvordan du anmelder svindlen
Har du mistanke om, at nogen misbruger din MobilePay, skal du spærre det på +45 45 14 44 47. Der er åbent hele døgnet.
Få flere gode råd om sikker brug af MobilePay